17 januari 2013

Hockey, skidläger och citat

Riktigt sent ute med bloggandet idag, det har helt enkelt inte funnits tid att sätta sig ned och skriva. Efter gårdagens besvikelse så var det riktigt skönt att ta sig ut på en kort tur på skidorna idag.
Fem kilometer blev det i kylan och nu är det dags att införskaffa sig några fler vallor faktiskt. En -6 valla fungerar inte riktigt som den ska när det -23 grader ute. 

Efter skidåkningen så for jag och syster hem till min kusin och hennes man där jag passade på att låta kusin klippa mig samt fikade en massa goda onyttigheter. Hemgjord äppelkaka satt som en fläskläpp kan jag säga. Några timmars småprat senare så for jag och syster hem till mamma där vi bakade (jag låg på sofflocket och syster stod för bakandet) en jättegod smörgåstårta som familjen åt till middag. 

Nu har jag just kommit hem, sitter och försöker smälta MODOs förlust men det är bara att erkänna att HV71 var det bättre laget idag.
Jag har just bytt om för att köra 30 minuter bålstyrka innan det blir att duscha och hoppa i säng. 
Min plan på att kliva upp klockan 06.00 varje dag gick dessvärre i stöpet men jag försöker tvinga upp mig i tid varje dag och märker faktiskt skillnad.
I helgen så är det dags för nybörjarskidlägret, där ska jag lära mig att åka skidor på riktigt och förhoppningsvis så får jag mycket att ta med mig framöver här.

Sist men inte minns, nu är julbelysningen nedtagen, fem dagar sent men det gick snabbare än vad jag trodde i alla fall.

Dagens träning: 5 kilometer skidor och 30 minuter styrka
Dagens mat: Makaronilåda till lunch, Äppelkaka till mellanmål, smörgåstårta till middag och glass till efterrätt. Tror jag måste göra lite bättre val på den biten imorgon.

Dagens citat: På långsikt kan pessimisten ha rätt, men optimisten har det roligare på resan. - Daniel L. Reardon.

På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar