9 januari 2013

Katter, jobb och reflexbana

Bloggen är lite sen att komma igång idag (10 timmar från uppstigning räknas väll som lite?), morgonen inleddes med blåbärssoppa och kaffe. Tror jag har fått in katthår eller något i min lägenhet för jag vaknade totalt igen svullen i både ögon och näsa. Tycker verkligen inte om de där små djuren, tyvärr har de en förkärlek för mig...
Vid 08.30 tiden så bar det av till jobbet, efter att ha tömt en halv nässprays flaska rätt upp i näsan så började det äntligen bli lite enklare att andas, det kombinerat med frisk luft.

Timmarna på jobbet har verkligen bara rusat iväg idag, hade möte på förmiddagen som drog över på tiden sen var det bara 1h45min mellan rast och lunch och nu sitter jag här med bara 2 timmar kvar på dagen.
Såna dagar är riktigt sköna, inte för att jag inte gillar att jobba men det är som roligast när tiden bara flyger fram så man inte hinner tänka så förbannat.

Ikväll så står det löpning på mitt träningschema, jag och mamma ska upp och springa reflexbanan igen. Den här gången är det inget arrangemang utan bara vi som springer. Planen är att ta sig två varv runt den lillabanan, förhoppningsvis så går det lite lättare nu när det är ordentligt upptrampat efter söndagens aktiviteter.
Det är en speciell charm med att springa reflexbana, springer du vanligt utomhus så går tankarna och fokuset på att springa på bra tider eller vissa sträckor. Ute i reflexbanespåret finns det inga tider och allt handlar egentligen om att inte stå på näsan. När passet är slut är du inte trött på samma sätt som efter en vanlig löptur heller utan hela kroppen är slut. Första gången jag sprang så hade jag träningsvärk under fötterna, fotlederna, vaderna, låren och hela bål-partiet.
Bättre träning än så går knappast att önska sig.
Så reflexbana blir det ikväll, mamma har dessutom lockat med mormors äppelkaka till belöning efteråt och det gör ju att man gärna tar i det där lilla extra, vem gillar inte hembakat?


Dagens citat: "If you can't win, make the guy ahead of you break the record"

Återkommer med rapport om löpningen, smaken på äppelkakan och hur framtiden ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar