28 januari 2013

Nytt distansrekord, de tar sig!

Underbara spår i ett härligt väder.


Jag började skriva på det här inlägget igår men hann inte längre än att ladda upp bilden här ovan innan jag somnade med datorn på min mage. Nu efter att ha sovit 12 timmar så känner jag att jag kan fortsätta.

Som sagt jag var ute och åkte skidor igår, helt fantastiskt före var det och jag hade för en gång skull lyckats med min vallning. Tanken var dagen till ära så skulle jag spränga mitt distansrekord. Förra helgen under skidlägret så nådde jag 16 kilometer som längst och nu idag så hade jag bestämt mig för att nå 20 kilometer.

Kaxigt och ärligt ska jag säga, det var inte särskilt svårt. Inte en enda gång där ute i spåret tvivlade jag på att jag skulle klara det eller att det var för tungt. Inte ens när trugan sprack på högerstaven efter 8 kilometer kändes det tungt. Jag tror jag vet varför allt kändes så bra, var femte kilometer, oavsett om jag kände att jag behövde det eller inte så stannade jag och drack vatten och laddade om batterierna. Jag tappade ingen extra tid på att göra de här stoppen då kroppen fick ladda om och fokusera om på nytt innan jag gav mig iväg igen efter ca 1-2 min stillastående.

Tränade stakning med frånskjut och missade pendeln så att staven träffade skidan och snabbt var de gjort... Tur det finns reservdelar att köpa :)


Igår gick det helt enkelt grymt! Nu är en ny vecka här och imorgon så ska jag åka intervaller med Andreas Domeij, där går det inte att stanna och fylla på vatten mellan varven utan jag får se till att vätska upp mig ordentligt innan på jobbet.
Nu inleder jag veckan med att se senaste avsnittet av Californication, en svårslagen start på veckan!

Hörs

3 kommentarer:

  1. Tycker det ser ut som en Skigostav? Då är sånt där rätt vanligt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en Vauhtistav och felet var mitt :) Drämde den i fullkraft ned i skidan när jag missade stakningen, sånt som händer när man är en trött nybörjare. Fick en helt ny truga av återförsäljaren :)

      Radera
  2. Okej:)
    Lycka till med öppet spår! Var i ditt läge 2011 nu laddar jag för mitt 3e Vasalopp:)

    SvaraRadera