23 januari 2013

Skidåkning på lunchrasten

Tillbaka på arbetet efter 5,5 timmes rast varav 90 minuter av den spenderas uppe på Skyttis IP, där jag åkte  skidor tillsammans med Andreas Domeij. Fick mig en härlig överraskning när jag kom dit då han hade med sig nya stavar till mig. Han och mamma hade dealat fram ett bra pris så nu har jag verkligen INGA ursäkter för att skippa skidåkningen.
Vi gav oss ut på milspåret för att se vad som behövde putsas på, sen vek vi även av på en liten krok så totalt 12 kilometer skrapade vi ihop,  det blev ett riktigt bra pass där vi både tränade stakning och stakning med frånskjut, de sista kändes det som en pusselbit föll på plats då jag totalt missuppfattat tekniken i den innan. När den lilla spärren släppte så fick jag en mycket naturligare rörelse på mitt frånskjut, tumme upp på den!

Sen självklart så trillade jag en del också. Två uppförsbackar irad så klarade jag hela backen för att sedan falla där det planade ut, så typiskt mig. Gjorde inte illa mig något där men däremot så fick jag bakhalt och föll i en uppförsbacke där jag slog högerknäet i skidan, kändes inte särskilt just då men när jag kom hem upptäckte jag ett stort fint blåmärke på knäet och nu har den där härliga stelheten kommit. Så det gäller att hålla sig i rörelse för när jag suttit still en stund så kan jag inte böja benet ordentligt utan att de gör ont.
Har fått blåa knäskålar tusentals gånger från åren som innebandymålvakt så jag är inte alls orolig att det skulle vara något allvarligt, bara jävligt störande när man jobbar sittandes i en kontorstol, vem vill ha ont när man hämtar kaffe lixom?

Nu är det fyra timmar kvar av arbetsdagen så nu blir det fullt ös medvetslös här så vilar vi ikväll! :)

Grym dag, kan bara bli grymmare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar