23 januari 2013

Taggad för skidåkning.

Tittar in på ett snabbt inlägg innan jag måste kasta på mig kläderna och knalla upp på Skyttis IP. Idag har jag som sagt ordnat ett splittpass så att jag kan träna. Tanken är inte att som vanligt fara på gymmet eller ta en tur själv ute i spåret utan idag så blir det ordentligt.

Jag har mitt första pass på egen hand med Andreas Domeij. Vi ska träffas uppe på Skyttis nu för att åka längdskidor mellan 13.00-15.00. Jag har inte en aning om vad passet kommer att gå ut på annat än att vi också ska gå igenom de olika bålövningarna jag gjorde igår.
De 19 olika övningarna för bålen som jag gick igenom igår har jag nu betygsatt från 1-5 beroende på hur bra jag klarade dem samt skrivit en liten kommentar om varje övning för att på bästa sätt kunna förklara för Andreas hur jag menar.
När jag har fått en sån här möjlighet med riktig proffshjälp inför Öppet spår så känner jag att det vore idiotiskt att göra något halvdant.
Det är med spänning jag ger mig upp på Skyttis men jag är helt övertygad om att det kommer gå bra, inte fullt lika övertygad dock om jag kommer kunna stå på benen efteråt!

Vi får se hur mycket ork jag har efter passet om jag hinner komma med en uppdatering hur det gick innan jag drar mig ned på jobbet, annars kommer det en rapport under kvällen.

Nu måste jag byta om, dags att leka Gunde Svan!

P.S
Kan med glädje säga att 98% av all träningsvärk från ihelgen är borta, annars hade det blivit riktigt jobbigt!
D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar