7 februari 2013

Minus 5,9 kg eller skippa bukplastiken

Tillbaka efter en dagsresa till Sollefteå, tyvärr så var inte läkaren fullt lika nöjd med mina resultat som jag är. Jag fick beröm för att jag höll igång med träningen och mina värden såg bra ut när han undersökte mig, gällande en eventuell operation så hade jag tyvärr blivit lurad av min våg.
Enligt läkarvågen så väger jag 86,9 kg och när han mätte mig så var jag 173 cm lång, enligt min egen våg så väger jag 83.0 kg och jag trodde att jag var 178 cm lång. För att få en operation beviljad av landstinget i Västernorrland så måste man ligga på ett BMI under 27 och med mina nya värden så ligger jag på BMI 29. Trots detta så gav läkaren mig inte ett blankt nej till operation utan jag är godkänd för nästa steg, däremot så måste jag innan vi kan gå vidare minska ytterliggare 5,9 kg i vikt så att jag landar på en vikt på 81 kg enligt sjukhusets våg.
Det här blir en ny utmaning för mig och jag kommer försöka ligga på ett kaloriunderskott samtidigt som jag måste öka träningsmängden ytterliggare. Som tur är så är jag omgiven av kunniga människor runt mig så det första jag ska göra är att sätta mig ned med dessa och sätta upp en plan för hur jag ska kunna gå ned dessa 5.9 kg utan att pendla upp senare.

Själva operationen fick jag bra förklarad för mig och jag känner mig trygg gällande de olika riskerna osv, kommer skriva ett längre inlägg om hur en operation går till  m.m senare. Nu ligger allt mitt fokus att börja gå ned i vikt igen samtidigt som jag måste förbereda mig för Öppet Spår.

Det kommer bli en tung period framför mig men jag vet att jag kan klara det.

1 kommentar:

  1. Du kommer fixa det är jag helt övertygad om Ante !!

    SvaraRadera