6 februari 2013

Förhoppningsvis en ny operation på G!

Idag på jobbet så ringde telefon med positiva besked, jag hoppas i alla fall att beskeden blir positiv. Imorgon ska jag nämligen till Sollefteå för bukplastisks bedömning. Jag är jättenervös inför det, det vore en dröm för mig att få hjälp av landstinget för att operera bort all överflöds hud på magen, att få ha en midja. Det tror jag inte jag har haft sen början på högstadiet.
Jag förstår att det låter sjukt och svårt att föreställa sig om man är normalviktig. Idag får jag tänka mig för när jag köper något, jag kan inte ha vilka jeans jag vill eller figurformade skjortor för även om jag blivit smal kring bröstkorgen så har jag som en tom säck potatis hängande runt midjan. Mina bästa kompisar brukar kalla mig fladdermusen eller flygekorren, när jag står och ska prova en ny skjorta så känns den sanningen närmare än vad man tror.

Så imorgon klockan 14.00 har jag en tid på Sollefteå sjukhus för bedömning, jag försöker tänka positivt att även om jag inte får de besked jag vill ha imorgon så kanske jag kommer få höra vad de kräver av mig för att jag ska få hjälp. Operationen är så pass dyr att göra privat så om de säger åt mig att tvinga ned mig själv 10-15 kg till så gör jag det, inga problem.
Förhoppningsvis så behöver jag inte göra det, men det var länge sen jag var så här nervös och förväntansfull.

Önska mig lycka till!

Att vara gravt överviktig gör att hudens celler förstörs och huden klarar inte av att själv dra ihop sig vid viktnedgång.  Detta kan endast åtgärdas med hjälp av operation.



1 kommentar: