28 februari 2013

Nutrilett, Bukplastik och ett tajt schema

Idag så har jag varit ledig från jobbet och nu när tre dagar har gått sen Öppet spår så känner jag att kroppen har fått återhämta sig ordentligt. Fortfarande är ljumskar, vader och axlar ömma så någon tuffare träning är inte aktuellt förrän efter helgen men jag har laddat upp mitt immunförsvar tillräckligt för att kunna börja nästa lågkalori diet. 
Jag kommer att under tre veckor ligga på en flytande nutrilettdiet med målet att nå under 80 kilo. Anledningen till varför jag går ut och kör en hård diet istället för att sakta men säkert tappa kilona är för att spara tid. 

Som jag tidigare skrivit så ligger min gräns för att få operera bort överflödshuden på 81 kilo, när jag var på besöket i Sollefteå så berättade läkaren för mig att när jag når den vikten så ska jag ringa tillbaka till Sjukhuset och kommer då inom en månad bli kallad på ett återbesök hos honom, efter det besöket så kommer jag att bli opererad inom 3 månader via vårdgaratin för västernorrland. 
Då en bukplastik är en ganska omfattande operation då de skär i en ganska stor del av kroppen så kommer jag ha träningsförbud i sex veckor efter operationen förutsatt att inga komplikationer uppstår.

Matematiken är ganska enkel för att räkna ut ett scenario. 
Om jag under dessa 3 veckor går ned under viktkraven så kommer jag kontakta sjukhuset senast v12, om allt då flyter på som de ska så kommer jag vara på återbesök senast v16 och efter de besöket så kommer jag vara opererad senast v28. Om operationen går som den ska och jag inte stöter på några komplikationer så kan jag börja träna för fullt igen v34. 

New York City Marathon går den 3 november v44. Det innebär att jag måste komma tillbaka i så pass bra form att jag klarar att springa ett marathon på 10 veckor. Detta efter att ha haft träningsförbud i sex veckor. 

Nu kommer jag ju kunna träna hela vägen fram tills operationens datum men jag kommer fortfarande tappa en hel del under de sex veckor jag inte tränar, nu är jag inte någon expert på träning men jag vet så pass mycket att om jag vill klara NYC Marathon under fyra timmar så kommer det vara disciplin hela vägen som gäller. 

Så mina vänner och alla som jag känner, jag kommer troligtvis inte vara festens medelpunkt eller ens delaktig på festen under 2013, mitt fokus kommer ligga hos mig själv. 

1 kommentar:

  1. Har väl hela livet på dig att vara festens mittpunkt ju! :D

    SvaraRadera