27 februari 2013

Tillbaka i vardagen

Innan loppet så skrev jag om Alectas tjänst  där man kunde skicka en hälsning till åkarna ute i spåret. Jag vill bara ta tillfället i akt och tacka er som skickade hälsningar till mig. Det var fantastiskt roligt att se dem efter spåret och de gav mig den där lilla extra kicken när orken och motivationen var låg.



Nu i efterhand när kroppen fått hämtad igen sig efter loppet så känns det ganska bra, igår så var jag ledbruten och varje rörelse kändes genom hela kroppen. En kompis från Härnösand var på besök så han, jag och en till for på badhuset och ägnade eftermiddagen åt att ligga i relaxen, kan säga att det var exakt vad min kropp behöver. Idag så känner jag bara av ljumskarna och låren, igår så hade jag ont i exakt hela kroppen. Träningsmässigt så kommer jag ha hel träningsvila fram till söndag då jag kommer springa med Brux löpargrupp, känner att det kommer bli ett perfekt komma igång pass efter det här. Tror det är viktigt att jag låter kroppen återhämta sig ordentligt.

Sen har jag ju problemet med bukplastiken också, som jag tidigare skrev så är jag tvungen att gå ned till 81 kg för att få överflödshuden på magen bortopererad och med all mat och extra näring jag tryckt i kroppen i samband med Öppet spår så har jag gått upp den vikt jag hade gått ned innan så jag är tillbaka på 86,1 kg. Så 5,1 kg måste alltså försvinna så snart som möjligt för att jag ska få den operation som jag så länge hoppats på. Det blir nästa utmaning att ge sig på, det är bra att ha nya mål varje dag.

Nu är jag tillbaka på jobbet för första gången på en vecka så nu är det fullt ös som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar