19 februari 2013

Positiva nyheter, både träning och viktmässigt

Äntligen dags för lite positiva nyheter! 
Jag är tillbaka i träning efter förkylningen, tror jag aldrig mer vill röra en främmande människa, jävlar vad irriterad jag har varit på mig själv de senaste dagarna. Idag på morgonen så körde jag 45 kilometers styrka hemma med boll, matta och pull-up stång. Kände långt ifrån samma tryck i kroppen som innan men ändå skönt att vara tillbaka igen. Ikväll så jobbar jag till 19.45 sen blir det en snabb promenad/lätt jogg ute för att låta lungorna jobba igen. 
Imorgon är jag helledig så då ska jag ge mig ut på skidorna, kommer max hinna 2-3 längdpass innan Öppet spår så nu gäller det att göra det bästa av varje träningstillfälle, jag har just läst igenom en "walk trough" på hela Vasaloppet skriven av en van åkare, det låter som en helt fantastisk upplevelse om du lägger upp loppet rätt men det är som mamma sa till mig tidigare i veckan, 9 mil är på min absoluta gräns vad min kropp klarar av, jag måste vara inställd på att jag kommer få slita tungt, de sista 5 milen kommer behöva gå på ren vilja.
Det är jag inrikad på, det är de som är min styrka också. Min svaghet har varit viljan att ta sig iväg, väl ute så har jag oftast varit starkare än vad jag trott. 

En annan härlig nyhet var att idag så hade jag veckovägning gällande viktnedgången för bukplastik, jag har gått ned 2 kg och har 3,9 kg kvar tills jag når mitt mål på 81 kg. Det känns skönt att vara på rätt väg och som jag skrev i inlägget innan så kommer jag kunna satsa hårdare på viktnedgången efter Öppet Spår då jag inte behöver kräva lika mycket av min träning då.

Nu är det dags för en dusch innan jag ska göra mig klar för jobbet. 

Dagens låt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar