7 mars 2013

6 kg på en vecka

Idag så är det exakt en vecka sen jag började på nutrilettdieten och hittills så har jag gått ned från 86,1 till 80.1 kg. Sex kilo första veckan är helt klart godkänt medtanke på att de är en hel del vätska som försvunnit nu i början.

Det känns skönt att se att  de extrakilon jag la på mig inför öppet spår nu är borta och de är en riktig häftig känsla att jag bara har 2 hg kvar till att väga under 80 kg, jag kan inte komma ihåg när jag senast gjorde det men de kan inte ha varit under gymnasietiden i alla fall.

Så lägsta vikten på minst 8 år känns riktigt häftigt!

Målvikten just nu ligger på 76.3 kg, när jag når dit så har jag gått ned hälften av min ursprungsvikt och när jag kommer dit så kommer jag kliva av nutrilettdieten om de skulle vara så att jag når dit innan de här två veckorna är slut. Det finns ingen anledning att svälta kroppen mer än nödvändigt.

Nu har jag snart splittpass på jobbet så då blir de hem och gå en promenad med Axa, jag är hundvakt åt henne tills på söndag så den dagliga motionen är säkrad.







- from my awesome iPhone!

2 kommentarer:

  1. lite nyfiken på vad du har för löparskor. är själv lite tyngre och behöver skaffa nya.

    / Fredrik

    SvaraRadera
  2. Jag använder mig av Asics GT-2170, tycker de är bäst att du pratar med någon kunnig då de valde ut mina skor efter att jag pronerar väldigt mycket, men det är väldigt stabila skor som jag är nöjd med. Sprungit både en halvmara och ett lidingölopp i dem.

    SvaraRadera