6 mars 2013

Löpning, läkarbrev och första veckan avklarad

Ikväll så var jag tillbaka ute i löpspåret efter ett par veckors frånvaro där jag prioriterat skidåkningen före löpningen. Jag är med och försöker starta upp en motionsgrupp på jobbet och idag så hade vi första gemensamma träningen där alla som vill skulle kunna delta. Vi blev inte så många, eller rättare sagt det blev bara jag och den andra initiativtagaren (vi kom dock ut med informationen väldigt sent och förhoppningsvis kommer det fler nästa vecka), trots bristen på deltagande så gav vi oss ut för att reka en bra runda inför framtida pass. 

Tanken var att vi skulle vara ute i 60 minuter och att det skulle bli en relativt lugn tur för att hitta ett bra spår. Det började bra med ett par kilometers uppvärmning i lugnt tempo sen efter ett tag och det slutade med ca 8,4 km löpning i 6.07 fart, ganska fort för att vara mig speciellt efter en vecka på nutrilett men kroppen svarade bra och det kändes bra hela vägen. Det märks tydligt att skidåkningen har givit bra resultat för konditionen. Egentligen så blev det här ett lite för tufft pass för mig just nu medtanke på att jag går på nutrilett och ett ganska stort kaloriunderskott varje dag. 
Under de kvarvarande två veckorna så kommer jag köra lite lugnare träning där kroppen får jobba i ett lugnt och försiktigt tempo så jag inte sliter ut mig och sabbar vårens träning.

Idag så fick jag även ett brev från ansvarige kirurgen att han mottagit min anmälan från i måndags angående min nya vikt och förhoppningsvis så får jag även en kallelse för ett nytt mottagningsmöte inom kort. Som jag skrev ovan så är det 14 dagar kvar på min nutrilettkur (jag följer rekommendationerna att inte gå över tre veckor utan kontakt med läkare, står på kartongen för den som är nyfiken). Efter det så kommer jag övergå till vanlig mat igen och då öka upp min konditionsträning för att börja jobba på löpningen ordentligt. Jag måste säga att det var fantastiskt skönt att springa idag, bra väder och en kropp som svarade. Vinterns skidåkning har lagt en bra grund och jag hoppas att utvecklingen fortsätter nu när jag börjar blanda in löpträning igen.

Imorgon har jag gått min första vecka på nutrilett och det ska bli spännande att se hur jag ligger viktmässigt. Nu blir det lite film och sen sova. 

Natti natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar