5 mars 2013

Delmål ett avklarat

Idag så nådde jag delmål nummer ett! Jag vägde in mig på 80.8 kg, hela 0.2 kg under gränsen för bukplastik, så de var bara rycka åt sig telefonen och ringa Sollefteås sjukhus som läkaren uppmanat mig. Där möttes jag av en sköterska som noterade min vikt och lovade att jag skulle bli kallad inom kort för ett nytt invägningsmöte med kirurgen.

Jag har 15 dagar kvar på min nutrilettkur och förhoppningen är att gå ned minst 4,5kg till. Det skulle innebära att jag tar mig ned till 76.3 kg och då har jag gått ned halva min ursprungsvikt, de skulle vara en enorm boost för mig.

Så nu är min del av avtalet fixad, läkaren lovade mig att få komma inom en månad efter att jag rapporterat in rätt vikt så förhoppningsvis håller han sin del också.

Imorgon så kommer Axa också, de är min morbrors hund som jag ska vara hundvakt åt tills på onsdag, känns jättebra då jag nu blir tvingad till minst tre promenader om dagen. Kommer förhoppningsvis ge bra på den fortsatta viktnedgången.

De var vad som händer i mitt liv just nu, på återseende :)


- from my awesome iPhone!

1 kommentar: