8 mars 2013

Är jag dum med mig själv?

Inatt har jag haft en riktig kämpig natt, trött och slut i kroppen så gick jag och la mig redan vid 22.00 och somnade ovaggad. Under natten så har sömnen kantats av mardrömmar, det låter kanske helt sjukt men klockan 01.00 så vaknade jag i panik över att jag trodde att jag ätit en pizza.
Hungersuget börjar göra sig påmint i kroppen och det märks att jag gått på nutriletten nu över en vecka. Jag börjar allvarligt fundera på hur länge till jag ska hålla på för jag vill inte misshandla kroppen. Jag väger inte 150 kilo längre, kroppen har inte samma reserver att ta av.
Just nu är jag bara något hekto ifrån att ta mig under 80 kilo och vi får se hur jag gör efter det.
Kommer först och främst fortsätta med dieten tills på söndag sen måste jag utvärdera min situation, vad är de värt egentligen? Jag är nu nere under 81 kg som läkaren uppmanade mig och de sista kilona ned till min målvikt kommer att komma i sin egen takt. Jag måste också komma ihåg att jag kommer säkert tappa 1,5 kg i ren hud när de plockar bort den.
Det är en skillnad på att vara hälsosam och vara korkad. Just nu känner jag att jag börjar närma mig den korkade sidan. Jag måste helt klart fundera på det här.

Jag har ett alternativ till, mellantinget. Det som aldrig fungerat tidigare i mitt liv, att göra något lagom. Fortsätta som planerat med nutriletten fram till den 20 mars men bara dricka fem påsar om dagen och istället lägga in ett riktigt mål mat.
Den balansgången har jag inte fått bukt med tidigare men nu kanske det är värt ett försök. Jag är trots allt inte samma person som för 2 år sedan.

Mycket dravel, men just nu är det vad min värld består av. Fokuset ligger på att få bukplastiken och samtidigt komma i så bra form som möjligt, genom att fortsätta svälta kroppen så stjäl jag av den energi jag vill lägga till att toppa formen. Min rädsla är att jag ska gå upp 2-3 kg när jag börjar äta igen och då väga mer än 81 kg när jag kommer till läkarbesöket.

Har ni några tankar och ideér? Just nu behöver jag er hjälp.

Jag idag, 80,6 kg (Gick visst upp 5 hg inatt)

3 kommentarer:

  1. Försök att minska kolhydrat intaget och minska fettet samt öka intaget av Protein. Välj mejeriprodukter med lågt fett% ät Keso, ägg, kyckling, kött, fisk och grönsaker så ska du se att kilona rasar av dig.

    SvaraRadera
  2. Förstår att situationen är skitjobbig, du vill vara säker på att kunna stanna på den vikt du har för att få din operationen.
    Skulle jag vara i din sits skulle jag satsa på din tanke om att försöka äta ett vettigt lagat mål mat om dan. Bra protein, ordentligt med grönsaker, kanske ett ägg till. Ägg mättar grymt bra och ger dig massa bra grejer. Förhoppningsvis ger kanske detta lite mer energi och frid i sinnet samtidigt som det håller dig på banan viktmässigt.
    Har aldrig själv provat en nutrilettkur men kan tänka mig att kroppen liksom jublar och suger åt sig av den näring man får när man börjar äta igen vilket leder till att man lätt går upp det man tappat. Därför kan jag tänka mig att just att försöka introducera riktig mat igen lite i taget kan vara en väg att gå.
    Det är bra att du lyssnar på din kropp, Ante. Kämpa på!

    SvaraRadera
  3. Jag säger som Roger. Lite kolhydrater (men inte sluta helt), lågt fett% i matvarorna och masssa protein! :)

    SvaraRadera