11 mars 2013

Delmål nr 2 uppnått!

Oj vad när det var att jag skulle skriva det här inlägget inatt i ren lycka, när jag kom hem efter att ha suttit hemma hos en kompis och tittat på serier så kunde jag inte låta bli utan jag hoppade upp på vågen innan jag gick och la mig. Då visade den (efter tre kontrollvägningar, vågade inte tro på resultatet) 79.0 kg och lyckan var total. Helt galet glad så la jag mig i sängen och somnade.

Idag på morgonen när jag vägde mig så hade jag en morgonvikt som var ännu roligare att se, jag väger nu 78.5 kg och en total viktnedgång på -74,2 kg. Mitt BMI har gått från att vara på farligt höga 51,1 till att idag ligga på fortfarande i övre kant men långt ifrån lika farliga 26,2.

Nu känner jag mig lugnare då jag har 2,5 kg upp till kvalgränsen för bukplastiken, så jag kommer att idag börja med ett riktigt mål mat om dagen, precis som jag skrev i veckan så har kroppen tagit lite för mycket stryk under den här nutrilettkuren och det är att vara dum med mig själv att fortsätta som jag gjort. Därför övergår jag nu till fem påsar nutrillet om dagen + middag i en vecka här för att se om kroppen mår bättre.

Många frågar mig varför jag gör det här och kommenterar som "du är ju redan nere på en bra vikt" och jag håller med er fullständigt, mitt mål med min operation var att komma ned till 82,7 kg, där kände jag mig också nöjd. Kläderna satt som de skulle och jag trivdes med mig själv. Det stora problemet var huden på magen, då en bukplastik är riskabel nog i sig att göra utan att veta hur resultatet blir så är den ännu svårare om man jobbar med för tajta marginaler. Så därför sa läkarna åt mig att jag var tvungen att fortsätta och gå ned i vikt. Så allt jag gör nu, allt extra som händer. Det är för att få bort den där skinnpåsen jag har hängande på magen. Efter det, då kan mitt riktiga nya liv börja, ett liv som fokuserar på att bli tränad istället för att tappa vikt, som slipper spela på marginalerna. Jag längtar dit!

Dagens vikt!
Anledningen till varför jag kämpar på med det här. Kroppen glömmer aldrig hur fet den en gång har varit.

1 kommentar: