11 mars 2013

En måltid om dagen

Efter morgonens härliga besked så har dagen bara rullat som på räls, inte funnits något som har stört mitt glada humör. Efter att ha vägt mig så ringde jag vårdcentralen och bokade en tid för att kolla upp mitt värkande öra. Har haft ont i örat i över en vecka och då jag haft massor av öroninflamationer som barn så känner jag igen symtomen.
Efter att ha talat med vårdcentralen så fick jag en tid vid 11 och i väntan på att klockan skulle gå så hann jag med att både dammtorka, dammsuga och skura hela lägenheten. Då jag har varit hundvakt några dagar så var det minst sagt nödvändigt med en städning, hundhår överallt.
Uppe på vårdcentralen så fick jag penicillin och en nässpray som ska lätta på trycket i örat. Efter att ha varit hos läkaren så for jag och T och körde ett lugnt styrkepass på gymmet. Det var riktigt skönt att få röra på kroppen igen, jag hade mycket mer ork idag än vad jag haft under ett par dagar.

Eftermiddagen den har handlat om matlagning och att säkerställa att det ska finnas ett mål mat om dagen nutrilettkuren ut. Jag har som jag tidigare berättat med start idag minskat från sju nutrilletpåsar om dagen till fem och istället lagt in en måltid. För att göra övergången till att äta vanlig mat igen lättare och inte plåga kroppen fullt lika hårt som jag gjort under de här veckorna. Nu är jag nere under kravgränsen för bukplastiken och nu siktar jag istället in på att stanna där istället för att minska nå många kilon till.

Storkoket innehöll 3 stora kycklingfilér, 600 gram frysta wok grönsaker och 600 gram bönor som jag sedan blandade med krossade tomater. Det fick bli en gryta som jag ska käka 1 dl av tillsammans med 1,5 dl sallad till middag varje dag. Kommer köra så en vecka framöver och sedan utvärdera hur det har gått. Förhoppningsvis mår jag bättre och ändå gått ned lite i vikt.

Jag är fortsatt positiv i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar