19 mars 2013

Tillbaka i löpskorna

Äntligen är jag inne på min sista vecka på nutriletten. För att kunna höja träningsmängden men ändå fortsätta dieta så kör jag just nu på ett mål om dagen med riktig mat sen resten nutrilett.

Igår så blev det ett pass på gymmet med Tobbe, ca 45 minuter styrka där jag tränade rygg och axlar sen avslutade jag med 5 kilometers löpning i 5.42 fart, vilken är en ganska snabb fart för att vara mig då jag brukar ligga på ca 6.0 min/km när jag springer i vanliga fall. Visserligen så sprang jag inte så långt nu men det känns bra att kroppen svarar och att vinterns skidåkning har givit resultat på konditionen.

Det är för övrigt dags att komma igång ordentligt med löpträningen igen, våren börjar sakta men säkert och komma och ska jag kunna springa ett halvmarathon i maj så är det bara att köra igång. Siktar på tre löppass i veckan kombinerat med styrketräning. Sen finns det mycket som kan ställa till det på vägen, bland annat så vet jag ju inte när jag ska operera mig, bukplastiken har ju trots allt prio ett men med rådande väntetider osv så har jag svårt att tro att det blir av innan 11 maj när ICA-loppet i Sundsvall går.

Mitt stora mål 2013 är att springa New York Marathon på under 4 timmar och ska jag klara av det i november så kommer jag få svettas ordentligt, kraven på mig själv höjs och jag måste verkligen visa att det här är något jag vill.

Gårdagens pass var bara en smakstart men det är ett första steg mot nästa satsning, kan knappt bärga mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar