30 april 2013

Cykelbyxa, Intervall och startfunderingar

Hej och god morgon!
Igår cyklade jag som sagt mina första 16 kilometer landsväg och fick känna på hur det kändes att cykla racer, även om det inte var min cykel så gjorde mammas jobbet riktigt bra. Med knappt 1,5 månad kvar till Vätternrundan så är det dags att skruva upp träningstempot om det här ska vara genomförbart.

Som jag skrev igår så kommer Andreas Domeij att lägga upp min träning inför Vättern, det känns tryggt att ha någon som kan träning som bestämmer vad som ska göras. Jag får en perfekt start nu då jag är ledig från jobbet 1-5 maj och kan då lägga all ledig tid till att få en så bra start som möjligt.

Jag längtar tills jag får mina kläder från Crescent, kan säga att redan efter 16 kilometer cykel utan cykelbyxor så ömmar häcken, kan bara föreställa mig den smärta jag kommer ha efter 300 kilometer.

Nu är det dags att röja upp i lägenheten, behöver lägga en timme här, ska jag vara trött och slut på kvällarna nu så kommer jag må mycket bättre om jag har städat runt omkring mig.
Sen klockan 10.00 så drar jag ned till Frisskis & Svettis för ett intervallpass på spinningcykel. det har jag aldrig kört förut så det kommer bli sjukt spännande att se hur det går.

På återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar