1 maj 2013

1 maj, träning och en känsla av overklighet

Nu börjar min härliga ledighet! Första till femte maj så är jag ledig och kommer spendera veckan åt träning. Igår så körde jag intervaller på spinningcykel, det kan vara bland de jobbigaste som finns! Efter att ha kört igenom alla intervallerna så hade jag både ont i häcken (har inte hunnit skaffa några cykelbyxor än) och låren brann.

Imorgon så kommer förhoppningsvis min cykel från Crescent, jag kan knappt vänta tills jag får prova den, än så länge känns det hela lite overkligt att jag har fått chansen att vara med i Team Crescent, det känns verkligen som en dröm!

Just nu befinner jag mig hemma hos mamma, tanken är att jag ska låna hennes racerhoj och köra 75 minuter cykel idag men då hon själv hade den inplanerad på sitt program idag så får jag helt enkelt inta soffläge i en knapp timme innan hon är klar med den. Huvudsaken är att jag får träna.

Som sagt, imorgon är det torsdag och enligt mitt schema så har jag egentligen vilodag/styrka den dagen men vi får se, har cykeln kommit så kommer jag vara riktigt frestad att hänga med CK-Örnen på deras gruppcykling på kvällen.

Det är min 1:a maj det, hoppas ni alla hade en bra Valborg, jag hade en underbar kväll i goda vänners sällskap med badtunna och pinnbröd, tror inte jag har ätit de på 5-6 år. Gott och mysigt var det!

Nu börjar det bli dags att bege sig ut, på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar