2 april 2013

En omstart

Idag fick jag en bra mycket bättre start, hade missat att ställa väckarklockan, trots detta så vaknade jag av mig själv två minuter efter planerad tid och kunde undvika gårdagens start på dagen. En kaffekopp senare så var man människa också, jag har sagt det förut och jag säger det igen, min kaffemaskin är det bästa köp jag har gjort.

Efter ett par timmars TV-spelande så var det dags för att träffa C på Friskis&Svettis så att hon fick visa mig gymmet där, jag måste säga att lokalerna var mycket större än vad jag tror och med Brux under renovering så tror jag att jag kommer trivas bra där. Vart riktigt nyfiken på crossfit-ställningen som var där, jag har aldrig provat crossfit på riktigt själv men det är alltid roligt att kunna prova något nytt. 

När jag väl hade inspekterat gymmet så hittade jag ett löpband där jag ägnade 60 minuter åt ett lugnt pass, konditionsmässigt så gick det utan problem, sprang en dryg mil däremot så högg det till i vaden efter fyra kilometer i en krampkänning. Pratade med mamma efteråt och den enda ordern hon gav mig var att köra tåhävningar. Kroppen måste lära sig att springa igen. 

Nu är det dags för arbetsdagen att börja, jobb till 21.15 och idag börjar jag dessutom på en ny avdelning. Kul med nya utmaningar.

Nu kör vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar