2 april 2013

Det är helt OK att dricka 1 liter Coca-cola om dagen, fri mängd så länge det är light?!

Tänkte att jag skulle passa på och uppdatera er på hur det går med nutrilett-dieten, jag har snart hållit på med den i tre veckor, jag hade dock ett uppehåll på fem dagar i samband med att jag hade min öroninflammation. Nu är jag tillbaka helt på nutriletten och lyckas kombinera både träning och jobb. Men jag har inte länge kvar nu heller. Fem dagar har jag tills förrådet är slut och då blir det vanlig kost som gäller.

Enda smaken som inte smakar rävgift, även om den här också är äcklig. 
På lördag så ska jag ned till Härnösand, där blir det avslutningssittning med Mittuniversitetet, jag har inte studerat på flera år men jag känner ändå att det kommer bli roligt att tacka av alla gamla studenter och träffas en sista gång innan Mittuniversitetet stänger i Härnösand, tyvärr så tror jag det kommer bli döden för Härnösands uteliv då alla ungdomar försvinner.

På fredag åker flera av mina Springtimevänner till Turkiet på en träningsresa, det går inte med ord att beskriva hur avundsjuk jag är på dem, men i höst så är det min tur! I november bär det av med Springtime till New York och sedan vidare till Miami. Jag sparar mina semesterdagar dit så i sommar kommer jag bara ha en veckas semester men det kommer vara värt all väntan! 

Jag har börjat gå ur de olika grupperna som finns på Facebook om Gastric Bypass, de verkar helt urartat där. De som tidigare var ett bra hjälp och stöd har blivit ett forum för pajkastning och där alla skriver om hur alla andra gör fel medan de själv är perfekta. För bara ett litet tag sen så kom dessutom en av grupperna överens om att det är helt OK att dricka 1 liter Coca-cola om dagen, fri mängd så länge det är light?! Hur sjukt är inte de? Nu ska jag inte bli som dem och prata om deras felval då jag väljer fel nästan varje dag. Men när merparten av gruppen höll med om att "1 liter Coca-cola om dagen, fri mängd så länge det är light" var rätt så kände jag att den här gruppen inte var något för mig.

För mig är det noll liter läsk om dagen detta mest för att de var de jag drack mig fet på, dock ligger jag nog på 2 liter kaffe om dagen, snacka om att byta ett beroende mot ett annat. Jag är en klassisk missbrukare. 

Nog om det, dags för en kopp kaffe. 

4 kommentarer:

  1. coca cola light är ju som att dricka vatten, men ok! tror dina kaffe mängder är farligare än 1 liter coca cola!

    SvaraRadera
  2. Intressant synpunkt, vad grundar du det på? Personligen anser jag att lightprodukter ökar sötsuget och då drar upp risken att man trycker i sig annat onyttigt, speciellt om du redan opererats för övervikt.
    Mina två liter kaffe om dagen är säkerligen inte hälsosamt, men det har jag heller aldrig påstått.

    SvaraRadera
  3. Ytterst förorenat vatten i första hand med tanke på den enkla iakttagelsen som färgen på drycken... Därefter har vi innehållsförteckningen med flertalet E-medel. Så jag tvivlar starkt att det är som att dricka vatten. ;)

    SvaraRadera
  4. Light produkter funkar inte alls. Dricker jag ett glas så går jag med sötsug för resten av dagen. Dock tkr jag att om man nu ska unna sig något sött en helg så funkar de att dricka light och de nya som är sötat med stevia ger inte lika mkt sötsug i efterhand, men detta kan väl vara olika från person till person.

    SvaraRadera