2 april 2013

Vad ska jag springa i sommar?

En kollega på jobbet frågade mig vad jag hade tänkt springa i sommar och sanningen att säga så vet jag inte riktigt. Just nu så går all väntan till att få ett besked om operation för överflödshuden, efter den operationen så har jag sex veckors totalvila från träningen att vänta mig så det kan ställa till det. Trots detta så har jag tre lopp som jag hoppas att kunna genomföra.

Det första är ICA-Loppet 21 kilometer, det är ett lopp som går den 11 maj och det är också det lopp som jag har störst chans att få möjlighet att springa då det bara är en knapp månad dit och jag har svårt att tro att de opererar mig innan dess. Läs mer om loppet här!

Det andra är Höga Kusten 21 kilometer, HK halvmarathon går av stapeln den 3 augusti och med vilja och tur så kommer det bli ett bra lopp att göra comeback på inför hösten, förhoppningsvis så kan jag springa det utan problem och det kommer vara en viktig delpunkt inför New York i november. Läs mer om loppet här!

Det tredje och sista stora målet är Lidingöloppet 30 kilometer. 28 september går det av stapeln och drömmen är att slå fjolårets tid, det är inte bara en dröm utan nästan ett krav för att ha en chans att klara New York under fyra timmar. Lidingöloppet är tillsammans med Öppet Spår det häftigaste jag har gjort och det är ett lopp jag hoppas på att få springa fler gånger.  Läs mer om loppet här!

Dessa tre lopp är sommarens stora mål och med tur, vilja och träning så ska jag lyckas kombinera dessa med min bukplastik. Jag tror på mig själv men jag måste visa det också!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar