3 april 2013

En sen morgon

God morgon världen, idag är jag sent ut. Skulle egentligen ta mig upp klockan sju för att dricka dagens första shake och planen var att hinna städa undan lite här hemma, men igår så hade jag besök av två vänner och vi  pratade, spelade och hade trevligt så att jag inte tog mig i säng förrän vid 01.00. Det kombinerat med att jag har drömt mardrömmar hela natten gjorde att jag var knäckt när väckarklockan ringde. Så jag ställde fram klockan till 10.15 och tog mig en sov morgon.

Nu har jag varit uppe ett tag, rengjort kaffebryggaren och funderar på att fixa mitt Internet. Min router har gått sönder så just nu surfar jag via mobilens 3G nät. Tur att den lilla skärmspräckta mackapären duger till det i alla fall.

Om en dryg timmer så ska jag ned på stan för att träffa mamma och syster, de ska äta lunch på Café UH och ville bjuda med mig, det var frestande att tacka ja till en härlig salladsbuffé men jag vet att bryter jag minsta lilla så fuskar jag resten av dagen och det är det inte värt. Igår kväll så var jag så hungrig så innan jag gick och la mig så drack jag ett glas mjölk för att fylla på lite extra. Det bryter mot dieten men innan jag beslutade mig för mjölken så hade jag hunnit lägga ögonen på både en räksallad, smörgåsarna i frysen och paprikan i kylskåpet.

Så igår blev det en dryg mils löpning, x antal koppar kaffe, sju nutrilettshakes och ett stort glas mjölk.

Nu måste jag slänga mig in i duschen så att jag vaknar till.

Bjuder på dagens inspirationsfilm först.
Jag tror jag har lagt upp den förut men den är så grym att den är värd att se igen.


1 kommentar:

  1. Tittar bara in för att säga att jag brukar gå in här ofta och läsa. Fortsätt kämpa så som du gör! Du är en förebild för många, inte minst mig själv!

    / Malin från Helsingborg

    SvaraRadera