3 april 2013

Träningsmodé, veckans löpning och madeirabiff.

Det verkar vara på modet med dieter och träning, eller så är det jag som börjar bli gammal. Nästan alla mina kompisar pratar om träning, dieter och hur de ska tappa de där sista kilona eller kapa den sista minuten på milen. Givetvis så hänger jag på hela "nyttighets-tåget" då de känns bra mycket roligare och diskutera träningsvärk än vem som spydde mest efter förra helgens fest.

På lördag så går min diet ut och samtidigt som de så åker jag ned till Härnösand för universitets avslutningsmiddag. Utan att ljuga kan jag säga att jag drömmer om den där strimlade madeirabiffen som ska serveras. Även om nutrilettdieten tar slut så kommer jag fortsätta fokusera på att äta bra mat så att jag håller mig viktstabil fram tills bukplastiken.

Nu är det bara två dagar kvar av den här arbetsveckan och jag har fortfarande inte hört något från Sollefteås sjukhus. Det är med fasa jag har att vänta ytterligare två veckors ovisshet innan läkaren kommer in till sjukhuset igen. Kirurgen jobbar som sagt i två veckors intervaller och på fredag tar den här intervallen slut.
Hoppas, hoppas, hoppas att jag får ett sista minuten samtal att jag ska infinna mig torsdag eller fredag. Annars är det bara sikta framåt... 

Ingen träning idag men imorgon så har jag siktet inställt på ett löppass innan jobbet. Funderar på att prova backintervaller, vet dock inte vart jag ska springa dem... På söndag så blir det ett distanspass på 90 minuter så då har jag fått ihop mina tre pass den här veckan. Det är dock en sak att planera dem, de blir inte verklighet förrän jag har genomfört dem. Någon som vill springa backintervaller med mig imorgon någon gång mellan 09.00 - 11.30 på förmiddagen?

Halva arbetsdagen genomförd, dags att ösa på resten av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar