12 april 2013

Slut på nutriletten, lite om periodisk fasta

Idag så är bloggen tillbaka efter en hektiskt vecka, träningen har dock rullat på ändå. I onsdags så blev det en timme på gymmet och idag så blev de gym + löpning.

Nutrilettendieten är nu över och jag är tillbaka på vanlig kost igen, viktnedgången slutade på 78.0 kg, under veckan när kroppen fått fylla på lagren igen så gick jag upp till 80.3 men de hade jag också räknat med.

Väl fortsatt på kostbanan så har snurrat in mig på det här med Periodisk Fasta, kort sammanfattat så handlar det om att man fastar i olika perioder.

Den variant jag har fastnat för är att fasta mellan 20.00-12.00 och sedan äta som vanligt under resten av dygnet.

Då hinner man ändå med lunch och middag samt mellanmål där på eftermiddagen. Fördelaktigt är också att man sover bort större delen av fastan.

Så jag började idag med den och har hittills hunnit med en lunch bestående av fiskpinnar och potatis. Återkommer med hur jag klarar att följa detta.




- from my awesome iPhone!

Location:Valhallavägen,Örnsköldsvik,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar