2 juni 2013

Bloggen har flyttat ut

Sen min telefon började krångla för ett par veckor sedan så har jag inte riktigt varit med i onlinevärlden som jag brukar, i vanliga fall så har jag både privatmejlen och jobbmejlen direkt i fickan och kan se exakt vad som händer i min tillvaro. Så har det ju inte varit nu och därför har jag missat en del.

En ganska stor grej jag missats är att jag nu är en officiell medlem i Team Crescent och att min blogg nu kopplats samman med deras hemsida så att mina inlägg numera också publiceras direkt där. Kan ju säga att det känns sådär lagom pinsamt att bara för en vecka sen öppet bloggat om mina "toa-bekymmer" i samband med löpning, antar att det är något jag får bjuda på! 

Om  ni vill se hur det ser ut så gå in på: http://teamcrescent.se/andreas-wallin-team-crescent-medlem/ 

Nog om mig och mina förvirrade internetvanor, ikväll så fick jag även kommande veckas träningsschema. Den kommande veckan har jag förutom cykelpassen fått två löppass på schemat, det känns bra att få springa lite grann också nu när det blivit så mycket cykel de senaste veckorna.

Imorgon har jag egentligen vilodag men jag ska ta mig en väldigt lugn runda genom stan bara för att få lite nya delar till cykeln, jag ska få en kortare styrtapp för att klara ländryggen alla 30 milen runt sjön, som det är idag så sträcker jag ut kroppen lite för mycket så att det blir tungt för ryggen efter ett par timmar. 

Innan jag slutar skrivandet för idag så måste jag bara lyfta en sak som stört mig nu ett par dagar, min mor uppmanar mig att raka benen inför loppet, hon säger att om jag kommer dit med orakade ben så kommer jag bli utskrattad, nog för att jag har hört om att cyklister rakar benen men att det även gällde en ex-tjockis från Örnsköldsvik kunde jag aldrig drömma om. 

Så vad säger ni, rakade eller orakade ben? 

Där fick ni något att fundera över. 

På återseende!

3 kommentarer:

  1. en riktig cyklist rakar benen. Det bara är så. Medlemmar i TeamCresent rakar benen. Det bara är så.

    SvaraRadera
  2. Ja jag har förstått det Johannes att det är något cyklisterna tar på fullaste allvar, jag har ju aldrig sett mig själv som en cyklist utan mer som en motionär så jag är fortfarande i valet och kvalet. Det kanske är något jag får överväga nu när Team Crescent har tagit med mig :)

    SvaraRadera
  3. Du ska va dig själv :-)

    SvaraRadera