4 juni 2013

Löpning, service och bålstyrka


De senaste dagarna har jag verkligen känt på hur den ökade träningsmängden påverkat mig, trots att jag gått och lagt mig i tid så har jag knappt tagit mig ur sängen på morgonen. Fick stressa till jobbet idag på morgonen när jag vaknade över en timme efter att väcklarklockan ringt första gången. Jag som ALLTID har varit morgonpigg!

Försöker verkligen att hålla bra matvanor på dagarna nu så att kroppen ska få den energi den behöver. Allt för att optimera nu inför sista veckorna innan tävlingen. Därför satte dagens potatismos och köttbullar perfekt till lunch på jobbet. En bra dag räcker dock inte utan jag måste tänka på maten hela vägen fram till tävlingen.

Ikväll har jag varit ute och sprungit, blev knappt åtta kilometer ute längst spåret, det känns på att de var ett tag sen jag sprang, vaderna domnade snabbt bort. När jag kom hem så körde jag igenom de mage&rygg övningar som jag har fått av Andreas Domeij.
Jag har även hunnit med att lämna in cykeln idag, den ska få sig en ny växelwire då växlingen bråkat lite grann, har verkligen supertur som får hjälp av Team Crescent med alla grejor kring loppet.



Bjuder på lite bilder idag också.



Sprang upp och runt Skyttisområdet idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar