5 juni 2013

Dags för säsongens sista Hägglunds jogg!

Dags för säsongens sista Hägglunds jogg, för två veckor sedan när jag senast tävlade så nådde jag ett nytt personbästa på tiden 19.59,6 där målet var att ta mig under 20 minuter.
Den gången hade jag en fantastisk draghjälp av mamma där jag verkligen fick pressa mig till de yttersta. Som den uppmärksamme minns så kraschade magen redan efter 1500 meter och resten av loppet var ett riktigt helvete.

Därför tänker jag köra dagens lopp utan någon större press på mig själv.  Dagens mål är att ta mig så nära 20 minuterssträcket som bara möjligt utan draghjälp. Helst vill jag slippa att magen kraschar också men de har jag lärt mig är mer regel än undantag när jag springer.

Återkommer med uppdatering om hur det gick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar