7 juni 2013

Nytt personbästa längs löpspåret och bara en vecka kvar till Vätternrundan.

En något sen uppdatering men ändå ack så positiv!

Det gick riktigt bra för mig i onsdags på den sista Hägglunds joggen. Som jag skrev tidigare så hade jag ingen draghjälp och förhoppningarna på min egen löpform var allt annat än positiva. Så det var helt utan press på mig själv som jag ställde upp där på startlinjen med målet att genomföra loppet så jämnt och fint som möjligt. 

När starten gick så försökte jag hänga på en löparbekant från Brux Löpgrupp, jag visste att han var snabbare än mig men jag tänkte att jag skulle hänga på honom så långt som möjligt. Han startade dock i ett rasande tempo och redan efter 1500 meter så fick jag släppa iväg honom annars hade magen kraschat igen. 

De sista 2500 meterna lät jag bara benen rulla på och försökte hålla en sån hög och jämn nivå som möjligt. När jag kom in mot målområdet så insåg jag att jag hade en möjlighet att ta mig in under 20 minuter så jag försökte öka farten ytterligare med bara 300-400 meter kvar. Inne på upploppet fick jag springa förbi en yngre kille och jag tog mig i mål på tiden 19.41. 19 sekunder snabbare än mitt tidigare personbästa och det utan att magen kraschade. 

Snacka om glad kille!
Nu är helgen här och bägge lediga dagarna kommer ägnas åt cyklingen, det är bara en vecka kvar till loppet och nu gäller det att nyttja varje pass till fullo för att ge mig själv de bästa möjligheterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar