17 juni 2013

Före&Efter, bukplastik och framtida mål

Så var vardagen här och min satsning mot den Svenska Klassikern är avslutad. Som den uppmärksamme läsaren minns så står jag i kö för en bukplastik, läkaren lovade mig att få komma på besök redan i slutet på april för att ställas i operationskö men jag har ännu inte hört något. Jag har inte heller legat på sjukvården som jag borde gjort heller, efter att jag vann cykeln och startplatsen till Vätternrundan så har allt fokus legat där och jag har inte velat behöva riskera ställa in en ev. operation för att de skulle krocka med Vättern.

Nu är Vätternrundan avklarad och nästa stora tävling som jag har lagt ögonen på är Lidingöloppet som går i slutet på september. Med andra ord så har jag gått om tid att både operera mig och hinna återhämta mig.
Så därför ringde jag nu på morgonen och efterlyste min tid hos läkaren, som vanligt kunde hon inte garantera när han skulle kalla mig men hon lovade att återkomma så jag får hoppas att de håller det.
Har jag inte hört något innan fredag så får jag ringa dit på nytt.

Jag vill även passa på att tacka alla som har kommenterat eller gillat min bild som spridits som en löpeld på facebook, jag är verkligen jätteglad för alla peppande ord och det glädjer mig att se att den även verkar inspirera andra.

Bider från 2009-2010 samt bilder från hela klassikern med start på Vansbrosimmet :)
Som jag sa så är min satsning mot klassikern nu avslutad och istället får jag lägga fokuset på att jobba så jag kan tjäna pengar och åka på nya äventyr. Jag har en operation att genomgå, jag har ett ev Lidingölopp (beror på återhämtningen efter operationen) och jag har en resa till USA för att springa New York Marathon i november kvar att fixa under 2013. En veckas träningsvila för att låta kroppen återhämta sig sen är det tillbaka på banan igen.

På återseende!

3 kommentarer:

  1. Respekt. Du är ett föredöme! Lycka till med fortsatta planer.

    SvaraRadera
  2. Respekt. Du är ett föredöme! Lycka till med fortsatta planer.

    SvaraRadera