18 juni 2013

Vila, träning och operationstankar med mig själv

- Kroppen är underbar ibland, jag tror jag aldrig känt mig så motiverad på att träna som nu när jag har träningsvila. Kvar från de 30 mil som jag cyklade i lördags är lite stela lår och en öm höft, i övrigt känns kroppen kanon. Samtidigt förstår jag vikten av att låta kroppen återhämta sig en vecka så jag inte skadar mig eller blir sjuk så fort jag kör igång igen.

- Tills på söndag tänkte jag vila upp mig, då blir det en lite längre joggingtur. Fram tills dess är promenaderna till och från jobbet fullt tillräckligt kombinerat med att äta rätt den rätta medicinen för att ge kroppen rätt förutsättningar.

- Jag har ännu inte hört något från sjukhuset och idag så läste jag på Viktop.se (ett forum för opererade) att de har sommarstängt på sjukhuset så alla operationer är uppskjutna till september, skulle det vara på det viset så ställer det verkligen till det för mig. Då kan jag nog glömma helt operation under 2013 i och med att jag ska springa New York Marathon i november. Jag har aldrig sprungit så långt någon gång och om jag dessutom ska återhämta mig efter en operation som kräver att de skär upp halva buken på mig så kommer jag inte ha en chans att genomföra de på de vis som jag vill.

Men jag ska inte ge upp tanken helt utan jag får helt enkelt ligga på sjukhuset hårdare så att jag får ett rakt besked om vad som gäller, det är ingen idé att lita på ett besked som någon annan fått.

- En kollega på jobbet överväger att springa Lidingöloppet och jag har lovat att springa det med honom bara jag har möjlighet, det är så roligt när man får med sig andra att prova nya utmaningar och det här är en kille minst lika tjurig som mig, utmanar man honom tillräckligt så är jag helt övertygad om att han fixar Lidingöloppet. Dessutom innebär det ju att jag hittat mig nytt löpsällskap, de kan man aldrig få för många av!

- Tio dagar kvar till semester, min enda semestervecka i sommar. Jag kommer spendera första halvan med att hjälpa min underbara lillasyster att flytta in i sin nya lägenhet, är grymt glad över att hon flyttat tillbaka till stan! Den andra halvan kommer jag spendera nere i Göteborg på Metaltown, fullt ös med tre kompisar i fyra dagar. Kan inte bli en bättre vecka än så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar