23 juni 2013

Träning, hundvakt och ett dopp i de blå

- Så var min vilovecka över och jag är tillbaka på banan igen träningsmässigt. Idag så tog jag och Alexander (http://www.wizziedee.com/) en tur runt Höglandssjöarna, med oss hade vi Axa som jag ska vara hundvakt åt fram tills torsdag.

- Efter att ha avverkat totalt 11,8 kilometer ute i solen så kände vi att det skulle vara skönt att få njuta av eftermiddagen med ett dopp. Efter att ha ringt ihop ett kompisgäng så for vi upp till Hamptjärn där vi spenderade hela eftermiddagen/kvällen med att bada, lyssna på musik och umgås. Hade omöjligt kunnat få en bättre söndag. 




- Då Axa verkligen är den perfekta hunden att träna med och jag kunde springa med henne utan problem idag så kommer jag ta fler turer med henne i veckan. Imorgon jobbar jag till 19.15 och är det bara hyfsat väder så siktar jag in mig på ett varv runt stora sjön tillsammans med henne, perfekt då både får motion på det viset. 

- Har börjat följa en ny serie, Lie to me. Drygt två säsonger in i serien så känns det som en nästan fullvärdig ersättare till House M.D som jag följde slaviskt under de åtta säsonger som den sändes på TV. En annan bra serie som tyvärr bara sändes en säsong var Lights Out, handlar om en avdankad boxare som tar sig tillbaka till toppen, lite av en enda lång Rockyhistoria i modern tid.

Dags att runda av, några fler avsnitt sen blir det sängen. 

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar