2 juli 2013

Just nu lever jag definitivt inte som jag lär

Jag får börja med att be om ursäkt för hur tyst bloggen har varit den senaste veckan. Till mitt försvar så har jag verkligen inte gjort något vettigt så har inte haft så mycket att skriva om heller. Träningsmässigt så händer det inte mycket just nu, har legat av mig under veckan och både ätit onyttigt samt skippat de tänkta träningspassen. Kort sagt så har det inte varit en bra vecka och nu har jag gått på semester. Imorgon bär det av ned till Göteborg och Metaltown, där kommer jag stanna tills på söndag och fortsätta mitt onyttiga liv.

Efter det så får det vara nog. Jag har pratat ihop mig med en god vän och som även är väldigt kunnig på allt som har med träning att göra. Han ska hjälpa mig att sätta ihop ett träningsschema som innefattar både styrketräning och löpning så kommer jag att köra igång med det från och med måndag den 8 juli.

Simon Bladh som han heter tävlar i Bodybuilding och började sin träningsresa ungefär samtidigt som jag började med min viktnedgång kring 2010. Han har verkligen gjort en fantastisk resa och nu på lördag så är det dags för honom att delta i Tammerpokalen, en tävling i Sundsvall (som jag rekommenderar er alla i området att ta sig till).
Simon Bladh, en kille som vet vad som krävs om man vill nå resultat. 














Nu har jag inga planer på att bli lika stor och stark som en bodybuilder men jag har saknat styrketräningen när jag tränat inför klassikern under våren. Nu är klassikern avklarad och jag kan sätta nya mål och vinkla träningen på ett annat vis. Jag behöver fortfarande konditionsträningen och jag siktar på att ligga på tre bra pass i veckan som är konditionsbaserade och tre styrkepass i veckan. Sen gäller det att hitta en balans mellan de och det är vad Simon ska hjälpa mig med.

När jag tränade tillsammans med Andreas Domeij inför Öppet Spår och Vätternrundan så fick jag fantastiska resultat och även om träningsupplägget i sig var grymt så tror jag att de bästa var att jag verkligen hade ett schema att följa under veckorna, någon som berättade för mig vad jag skulle göra och förväntade sig att jag skulle rapportera resultaten senare. Precis den press jag behövde för att fixa klassikern.

För att sammanfatta så lever jag definitivt inte som jag lär just nu och jag har väldigt svårt för att göra saker lagom, blir oftast bara besviken på mig själv om jag kunnat göra något "lite bättre" så därför låter jag mig själv vara under festivalen i Göteborg, låter mig få dricka ett par öl, käka lite skräpmat (fortfarande ingen läsk, det har jag inte rört sen november 2010) och sedan laddar jag om med nya tag och ett nytt fokus med start den 8e. 

Så nu har jag varit lite ärlig också, det ska inte bara skrivas om när det går bra. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar