24 juli 2013

En ledig dag, en promenad och lite bad.

Idag så har jag varit ledig. Unnade mig en rejäl sovmorgon innan jag klev upp vid 9.30, åt frukost och tog en lugn förmiddag framför TVn. Efter att ha ätt lunch hos lillasyster som just flyttat in bara ett par hundra meter ifrån mig (toppen, hon är tio ggr bättre kock än mig!) så bestämde jag mig för att ta en promenad ut till Mamma och Tomas nya hus. 

Mamma hade sagt att det var mellan 12-15 kilometer dit ut så jag tänkte att det skulle bli ett bra långpass för kroppen med en promenad i bra takt ut dit. Värmen har verkligen legat på över Övik idag så jag tog vätskeryggsäcken och traskade iväg. Drygt två timmar tog det för mig att gå de 14,25 kilometer som Funbeat-appen mätte upp från min lägenhet ut till Klingre.
Väl framme så var de bara att slita av sig till badbyxor och kasta sig i sjön. Det är verkligen ett litet paradis de har skaffat sig där ute med egen strand och allt. 

Ganska skönt att bara ligga och njuta i solen efter drygt två timmars promenad. Längst ned i bilden så syns också det värsta av mina ärr efter operationen. De andra har läkt fint och syns knappt men de där rev jag upp bara ett par timmar efter operationen. Klev upp på tok för tidigt och trodde jag kunde gå på toa.

Så även den här dagen får godkänt. Jag har ätit bra mål hela dagen och undvikit småätandet. Träningsmässigt ger jag också mig själv godkänt då snittpulsen låg bra genom hela promenaden. 
Imorgon så är det dags för jobb igen, delat pass så mitt på dagen tänkte jag passa på att städa och tvätta lite här hemma, tanken var att jag skulle göra det idag men tiden har verkligen sprungit iväg.

Nu är det dags för kvällsfika, natti natt. Imorgon siktar vi mot en ny bra dag. En dag i taget, det är receptet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar