9 juli 2013

Gym, slarv och att leva som jag lär

Igår så stack jag till gymmet efter jobbet, har bara en sak att säga... 
OJ VAD SVAG JAG HAR BLIVIT!

Träningsvärken spänner i hela kroppen idag och det känns verkligen att jag inte styrketränat sen långt innan Vätternrundan. Nu har jag i alla fall förnyat mitt gymkort och planen är att ligga på 3-4 styrkepass i veckan och 3 konditionspass. Som jag skrev igår så är målsättningen nu att hitta tillbaka till de koncept som tagit mig dit jag är idag, med andra ord så är det bra mat, lagom med motion och att hålla sig undan vardagsfällorna. 

Något mer jag måste göra är att gå och förnya mina mediciner. Efter min GBP-operation så måste jag äta B12 och Multivitamintabletter varje dag men fick slut på tabletter för typ 1,5 månad sen och jag har inte varit och förnyat de sen dess. Verkligen jättedåligt av mig och jag har börjat misstänka att min B12-brist kan vara en anledning till mitt helkassa humör de senaste veckorna. 

Jag har varit en kass förebild de senaste veckorna, speciellt då jag verkligen pratat om möjligheterna kring den här operationen och vikten av att ta den på allvar. Den är min sista chans och kan jag inte sköta det fullt ut så är det inte lönt att jag försöker. 

Det är nu eller aldrig, inga ursäkter!




2 kommentarer:

  1. Just det, kom igen nu brorsan. Upp och hoppa och ta hand om dig! Annars kommer jag och brottar ner dig - och hör sen!

    SvaraRadera
  2. Vad har du fått för receptbelagda vitaminer?
    Själv kör jag bara på typ mittval kvinna, och jag ger mig själv b12-injektioner v/a månad när jag ändå står på jobbet, mycket smidigare än piller :)

    SvaraRadera