29 juli 2013

Intervaller i regnet

Ikväll så var det dags för veckans första träningspass, backintervaller. Som jag berättat tidigare så har jag börjat att träna efter pulszoner och idag så var målet att varje intervall skulle ligga mellan 165 och 174 slag per minut. Jag sprang uppför en backe på ca 350 m och varje intervall tog två minuter.

Dagens mål var att idag klara tio stycken två minuters intervaller och två stycken fem minuters intervaller på rak mark.


Passets olika pulssteg. Klarade att hålla pulsen alla intervaller förutom en, jag tycker ändå det är godkänt för att inte ha tränat efter pulszoner tidigare 




Trött kille med bara en backintervall kvar. 
Mamma stod högst upp och peppade mig och hjälpte mig hålla räkningen.



Helt slut men glad kille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar