8 augusti 2013

Idag så klaffade allt

Idag gick träningen riktigt bra.

Efter att jag slutat jobbet för dagen så skyndade jag mig hem, packade ordning väskan (med nästan allt, tur Tobbe kunde låna ut en tröja efter passet) och tog mig till gymmet för att träffa Tobias. Även om vi inte tränade samma pass idag så är det ändå alltid trevligare att träna tillsammans så medan han lyfte vikter så gav jag mig på löpbandet.
På dagens schema stod lätt löpning där jag skulle hålla mig mellan 138-152 i puls under 60 minuter. Då jag fortfarande känner mig lite osäker på magen så var det skönt att köra det här passet inomhus (med max 50 meter till en toalett). Jag hittade ett bra tempo och ställde in på ettans lutning (jag har aldrig tidigare tänkt på att använda lutningen på bandet så det var nytt) innan jag startade klockan. Redan efter 4-5 minuter kände jag att kroppen följde med precis som den skulle och då bandet synkade med mitt pulsband så fick jag pulsen direkt på displayen och att kika på klockan på armen hela tiden som jag annars får göra för att se att jag håller pulsen ordentligt.
Sen var det en sån där dag där allt bara klaffade, jag hann 9.2 kilometer på de 60 minuter jag höll på och med tanke på att det bara var en lättjogging där jag kände att kroppen hade mycket mer att ge så kändes det verkligen toppen med ett sånt pass. Speciellt efter lördagens tunga halvmara.

Såhär trött och svettig var jag efter 60 minuter på löpbandet, till mitt försvar så kände jag mig fräschare. Det var riktigt varmt i lokalen!
Så nu har jag både hunnit med att cykla, promenera och jogga den här veckan. Imorgon har jag vila för på lördag så blir det tuffa intervaller där jag ska hålla på 5*7 minuter. Jag både ser fram emot och fruktar dessa.

Nu ska jag krypa ned i sängen och försöka somna i hyfsad tid. Sista arbetsdagen för veckan imorgon och jag tänkte försöka avsluta den med stil så jag behöver vara utvilad.
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar