12 augusti 2013

Ny vecka, nya utmaningar

En ny vecka är här med ett nytt träningsschema och nya utmaningar framför mig. Den här veckan är viktig då jag jobbar fem dagar, har utbildning en dag och ändå ska jag få till sex stycken träningspass. Det är roligt att träna igen, det känns skönt att vara tillbaka där. Jag vet att jag har lång väg kvar till samma form som jag hade i våras men jag känner ändå att det är roligt igen.
Att träna ska inte kännas som något måste, det ska vara något man gör för att man själv vill. Nu vill jag verkligen träna, jag vill komma i form.

Dagens schema innehöll 90 minuters morgonpromenad men tyvärr missade jag att kolla mailen i tid så jag hinner inte det innan jobbet så istället så blir det en 90 minuters kvällspromenad, förhoppningsvis så gör det inte så mycket, viktigare att passet blir av.

Om 45 minuter börjar arbetsveckan så det är dags för mig att promenera ned till jobbet. Jag går varje dag fram och tillbaka till jobbet, även om det inte är särskilt långt så är det ändå fyra kilometers extra träning varje dag. Jag tycker om att gå ned till stan då det är utför hela vägen och hur trött  jag än är så har hjärnan vaknat till när jag är framme.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar