12 september 2013

Löpläger, träningsvärk och dejtning

Om jag började gårdagens morgon med stela ben så var det ingenting mot hur stel jag kände mig när klockan ringde 08.00. Med en suck rullade jag ur sängen, rullade in i träningsoverallen och knöt sakta på mig mina New Balance. Varje steg utför trappen kändes som om någon slog med en käpp på mina ömma lårmuskler. Men efter en rejäl morgonpromenad så släppte faktiskt den största stelheten och det var skönt för både kropp och själ att få gå ett varv runt stora Höglandssjön innan jobbet.

När jag kom tillbaka till lägenheten så åt jag frukost samtidigt som jag passade på att kika in nya Sons of Anarchy avsnittet. Kanske världens bästa serie tillsammans med Game of Thrones. Jax var lika underbar som alltid och Happy var Happy. Åh vad jag har längtat tills säsong sex skulle starta.

Väl nere på jobbet så åt jag en lättare lunch innan körde igång dagens arbetspass. Idag så jobbar jag till 21.15 sen har jag helg! Är ledig fredag, lördag och söndag för att spendera helgen ute på Ulvön tillsammans med Domeij och mor på deras löparläger. Det kommer bli sjukt roligt!


Jag har även kommit på en bra lösning för mitt stackars singelliv.
Om jag sätter i ordning en panel bestående av min mor, min far, min lillasyster och mina bästa vänner. Så får de utse hur min drömtjej skulle vara och vilka tjejer jag ska inrikta mig på. Så vet jag att jag ska söka efter raka motsatsen. Bra va?
Skämt o sido, en av förhoppningarna med att fortsätta kämpa och ta mig i form är att skapa mig det självförtroende så jag ger mig ut i dejtinglivet. Det vore onekligen trevligt.

Nog om det. Nu är det dags att avsluta den här jobbdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar