11 september 2013

Myrintervaller med tunga ben, en skön start på dagen

Klockan 07.00 ringde väckarklockan imorse, redan när jag skulle sträcka mig efter telefonen så kände jag att det här skulle bli en tuff dag. Träningsvärken sen gårdagens benpass på gymmet gjorde sig mer än påmind när jag sakta stapplade upp ur sängen. Efter en frukost bestående av yoghurt och en knäckebrödssmörgås så hämtade mamma upp mig 08.30 och vi gav oss iväg ut i skogen.
Framme i Nävertjäl så påbörjade vi en trettio minuters stigning som uppvärmning tills vi nåde myrarna på Rutberget. Det var nästan skönt att backen upp dit hade varit så lång och jobbig för mina cementklumpar till ben hade hunnit få lite liv och de behövdes.

Sex stycken fyra minuters intervaller springandes runt med lera och mossa upp till vaderna sög på bra i redan trötta ben. Jag skulle dessutom hålla AIII-tempo vilket innebär nästan maxpuls. Med mammas hjälp så drev hon mig fram över myren och jag kan stolt säga att jag lyckades bita igenom och hålla tempo genom alla intervallerna. Totalt så var vi ute i en timme och fyrtiofem minuter. Sen när jag kom hem så insåg jag att jag började en timme tidigare än väntat så det var bara att kasta sig in i duschen och skynda ned på jobbet.

Snart har hela arbetsdagen gått och jag ska dra mig hem för att slicka såren och vila kroppen inför helgens löpläger på Ulvön.

Take it to next level.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar