15 september 2013

Ulvö Löpläger del 10 - Sammanfattning

Ulvö Löpläger är nu över för den här gången. Det känns overkligt att vi bara varit här sen i fredags eftermiddag. Vi har hunnit med så mycket. Lärt oss nya saker, påmints om gamla glömda saker, vunnit en ny inspiration.

Träningspassen har varit guld, det har funnits något för alla. Min favorit var gårdagens förmiddagspass. Att få åka båt in till fastlandet och sedan ägna en hel förmiddag åt att springa efter Höga kusten-leden. Det är en lyx få förunnat.

Dagens intervaller var också ett fantastiskt pass. Varje gång du bryter en mental spärr så utvecklas du. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna hänga med hela lägret men det har jag gjort. En oerhört boost inför New York Marathon i november.



Även om det inte syns på fotot så har jag roligt här. Helt fantastiskt roligt dessutom.

Vi har varit ett härligt gäng här också. Alla har kunnat delta på sina egna villkor och efter sin egen förmåga. Humorn har varit högt i tak och vi har alla tagit plats. Ett av de bästa tecknen var kanske efter att vi sprungit i en timme ren uppförsbacke upp till Slåttdalsskrevan. Väl i skrevan så hittar vi en gammal fotboll och plötsligt spelar hela gänget fotboll där bland stenarna.

Svettas man tillsammans så lär man känna varandra så mycket fortare.


Här är ett gruppfoto tagit efter sista passet. Även om resten av gruppen "snygg-svettats" så lovar jag att vi alla var lika trötta som jag ser ut.

Det går inte sammanfatta helgen på annat sätt en fantastisk. Jag vill ge en eloge till både Mona och Andreas som hjälpt oss att överleva helgen.



Om ni vill kika in mer om helgen eller liknande träningsläger så gå in på www.domeijs.se

Imorgon så tänker jag vila från träningen.

Tack för mig.



- from my awesome iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar