15 september 2013

Ulvö Löpläger del 9

Sista passet för helgen är nu avklarat. När ledarna sa stenhårda intervaller så menade de verkligen vad de sa.
Vi började med att springa en tjugo minuter lång uppvärmning där vi la in olika fartökningar.
Min kropp var otroligt trött och seg idag så när de första ökningarna kom så hade jag inte kraften att göra någon synbar ökning och då passet skulle vara två timmar långt så kände jag att de vore dumt att pressa sig in i väggen redan nu.

Efter uppvärmningslöpningen så fortsatte vi med att göra lite olika löpövningar för att väcka upp benen, även om jag inte har tekniken i övningarna så märkte jag hur mycket de gav att göra dessa. Benen blev som utbytta.
Sen var det dags för intervaller. Vi började med fyra minuters intervaller uppför en lång skogsstig. Väl medveten om att jag inte är en av de snabbare löparna (men inte den långsammaste heller) så valde jag att fokusera på klockan och att ligga i rätt pulszon istället för att låta mig dras iväg i de andras tempo. En taktik som fungerade bra då de bara skiljde två pulsslag mellan första och sista intervallen. Tre stycken med tre minuters vila blev det innan vi samlade ihop gruppen för att gå vidare till nästa intervall.

Den här gången var det en minuts intervaller, mina mardröms intervaller. Jag har inte konditionen för att trycka upp mig i fart och hålla den farten i en minut och dessutom klara flera på rad. Vi körde sju stycken med en minuts vila mellan varje och jag är inte fullt nöjd då jag hade en väldig ojämnhet i intervallerna.

Om jag ska hitta något positivt så hade jag mina starkaste intervaller i uppförsbackarna medan jag inte kunde trycka på när de blev flackt.

Avslutningsvis så körde vi femton sekunders intervaller med femton sekunders vila. Tjugo sådana skramlade vi ihop och jag är så nöjd att jag kunde hålla ihop alla tjugo!
En underbar avslutning på passet då jag fick kräma ur de sista av passet.




Nu är det dags för lunch sen ska jag få mitt löpsteg analyserat från filmningen igår. Klockan 15.00 går båten så då blir det en sammanfattning av denna underbara helg.
- from my awesome iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar