15 september 2013

Ulvö Löpläger del 8

Så var sista dagen på Ulvön här. Det har varit en småtung natt där jag vaknat och känt mig förkyld flera gånger. Det kändes som att jag just lyckats somna om när väckarklockan ringde och de var dags att kliva upp.

Vi samlades utanför entrén på en morgonjogg som förde tankarna tillbaka till underbara Portugal och Springtime. Stela ben som sakta sakta vaknade till liv och en ljuvlig doft av hav och skog som beblandade sig. I sakta led joggade vi efter en lång skogsstig som mynnade ut nere vid en stenstrand vid havet. Några minuters stilla återhämtning och betraktade av den fantastiska vy som Ulvön bjuder på innan vi vände tillbaka samma väg som vi kom.

Utanför hotellet samlades vi sedan för en tjugo minuter lång stretching där man fick känna på hur stel man blir efter ett par dagars hårdträning. Efter att ha gått igenom alla löparmuskler två gånger så var det dags att göra sig i ordning för frukosten.

Med intervaller på schemat idag, det som sägs ska bli helgens hårdaste pass så gäller det att fylla på ordentligt med bra energi som hjälper mig att ta mig i mål efter denna helg!











Så nu är kroppens tank påfylld och klar. Ny blir det kaffe och uppladdning. Klockan 10.00 så går helgens sista pass!

- from my awesome iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar