14 september 2013

Ulvö Löpläger del 7

Lördagen har nått till sin ända och jag har just lagt mig i sängen efter att jag ätit en fantastisk middag och lyssnat på Andreas Domeijs föreläsning om kost och träning.

Middagen bestod av renskav till förrätt, grillad entrecote till huvudrätt och som avslutning en mjölkchoklads panacotta. Hur gott som helst var det.









När middagen var slut så samlades vi alla i konferensrummet för att lyssna på föreläsningen.

Jag har hört Andreas föreläsa innan om samma ämne men det han tog in sjönk in på ett helt annat sätt den här gången. Sen jag började ta hjälp av Andreas så har jag också släppt kraven på att nå ett visst antal i mina träningspass. Istället tränar jag efter antal minuter och olika pulszoner. Varje pulszon symboliserar för vilken energi som kroppen tar av när den arbetar och en stor del av Andreas föreläsning handlade om just detta och hur man optimerar träningen genom att äta rätt inför olika träningspass och vad de olika pulszonerna ger.

Även om jag tidigare kunnat den grova varianten av detta så gav föreläsningen mig ett annat djup på vikten av att inte bara stirra sig blint på de träningsschema Andreas ger mig, utan att också förstå tanken bakom varje pass.

Värdefulla tankar och insikter som jag också skriver om här så att jag kan ta med mig dem i framtiden.



Efter föreläsningen så fick en del av gruppen titta på filmerna som Andreas filmade under löpskolningen. Här kan man se Andreas gå igenom filmen och ge feedback på vad de kan tänka på rent tekniskt i löpningen. Det var bara halva gruppen som hanns med att analyseras ikväll så jag volenterade frivilligt att vänta med min tills imorgon då jag knappt kunde stå upp av trötthet.

Så nu ligger jag här på hotellrummet och tänker tillbaka på dagen som varit och hoppas på att morgondagen ska vara lika härlig.





Godnatt allihopa.


- from my awesome iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar