14 september 2013

Ulvö Löpläger del 6

Så var lördagens sista träningspass avklarat. Kvar är Andreas Domeij föreläsning som vi ska få lyssna på efter middagen.
Sista träningspasset bestod som jag berättat tidigare av Löpskolning och lite styrkeövningar.
Vi har hunnit med att:
- Springa vanligt och bli filmade för att senare få vårt löpsteg analyserat.
- Springa barfota och bli filmade för att senare få vårt löpsteg analyserat.
- Fyra olika löpövningar där vi fokuserar på att flytta vikten framåt i löpningen istället för att häva kroppen och slösa onödig energi.
- Tre stycken olika spänstövningar som jag tyvärr inte kunde delta fullt ut på, min svaga bål gjorde att stötarna gjorde för ont i ländryggen. Tio kilo lättare och bålträning minst två gånger i veckan skulle göra underverk på min löpning.
- Till sist så gick vi igenom ett helt gäng med bålövningar där åtminstone en var helt ny för mig. Jag ska försöka få in ett till bålpass extra i veckan på schemat. Min kropp behöver det.
Jag ska säga att när vi började med att springa från Ulvöhotell och uppför en lång asfalterad backe så hade jag rejält tunga ben efter de tidigare passen men bara att jag faktiskt höll igen och nästan sprang i gå-tempo de första 5-10 minuterna gjorde att de värsta släppte och jag fick tillbaka lite klipp i steget.
Nu ligger jag på hotellrummet och har precis duschat. Om några minuter så ska jag gå ned och äta en förhoppningsvis lika god middag som igår innan jag avslutar dag 2 med att lyssna på en föreläsning.




De säger att jag måste byta bild-posé. Men jag säger att jag likt Bolt måste bygga på mitt varumärke. Anar storhetsvansinne.



Glad men trött kille efter att vi jobbat oss igenom hela bålen.
- from my awesome iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar