14 september 2013

Ulvö Löpläger del 5

För er som inte förstått det så är det min mamma som är en av ledarna på det här lägret. De senaste åren har hon tränat och tävlat väldigt mycket i både löpning och längdskidor. Det har hon dessutom gjort med väldigt goda resultat. Vi i familjen har därför nästan blivit van vid alla hennes monsterprestationer och ger henne ofta inte det beröm som hon förtjänar.
För ärligt när jag tänker efter så är det inte många av mina jämnåriga vänners mammor som springer över 85 kilometer eller vinner SM i sextimmars löpning.

Så just därför var det oerhört intressant att få vara med idag när hon föreläste om sin träning och hur hon tänker när hon sätter upp sina mål.
Det var en bra föreläsning på det sätt att hon lyfte inte fram sina prestationer efter vilka placeringar hon kammat hem, istället fokuserade hon på hur hon lagt upp träningen och sin målsättning efter hennes förutsättningar. I många gånger tror jag att vi som tränar jämför oss med andra, speciellt de som är snabbare än oss.

Jag tror att vi skulle många gånger må bättre om vi ser till de förutsättningar som vi själva har. Vad kan jag göra av min livssituation och den kropp jag har?
Det pratade mamma om på ett riktigt bra sätt som gjorde att man faktiskt kunde jämföra med sig själv och hur jag skulle kunna sätta mina målsättningar.

Jag har vetat det innan men det tål att påminnas om.

Det går även att påminnas om att jag har en riktigt kickass morsa!





Nu är det bara 12 minuter till löpskolning och finslipning av tekniken. Dags att byta om!

- from my awesome iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar