30 november 2013

En ledig lördag på hemmaplan

En härlig ledig lördag börjar lida mot sitt slut, jag och två vänner sitter just nu i bilen påväg att åka in till stan för att ägna kvällen åt kaffe och skitsnack på Café UH.

Idag har jag och T ägnat dagen åt att ordna lite i min lägenhet. Bland annat så har jag äntligen fått byta ut min tvättmaskin som varit döende i nästan ett års tid. Så en tur till soptippen och TVÅ turer till Elgiganten då den första tvättmaskinen jag köpte fullkomligt föll i bitar när vi startade den. Som tur var så fick jag en ny direkt i butik och vi kunde få klart med installationen.


Eftermiddagen har ägnats åt lite ishockey-tittande, matlagning där jag bjöd grabbarna på köttgryta och ris. Sen blev det en promenad med T's hund. Haha kom på mig själv att de var första träningen sen jag sprang New York Marathon och efter 39 minuter och 4 km så kändes det ganska bra i kroppen.

Matmässigt har det också fungerat, jag fortsätter att lägga in det jag äter i min "Shape up" app i telefon. På såsätt har jag koll och jag kan fokusera på att äta som en opererad borde. Jag har ju knappt börjat så jag forsätter med att sikta på en dag i taget.

Med fyra timmar kvar av dagen så ser det ut såhär.



Men då är också promenaden avdragen.

Imorgon har jag en ambition om att träna ett riktigt träningspass men jag tänker inte sätta någon press på mig. Hellre behålla motivationen.

På återseende.

- Posted from my awesome iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar