3 december 2013

Lite om hur det går

Dagarna rullar på och än så länge håller jag mig på banan.
Det finns många olika åsikter om vad jag äter eller hur jag väljer att lägga upp mina måltider.

Jag tänkte skriva ned hur en av mina dagar har sett ut nedan så får ni se vad jag äter.


Frukost: Mini Yoggi 0.5% och en halv banan. En-Två koppar kaffe.

Mellanmål 1: En rågrutsmörgås med smör, ost och en kopp kaffe.

Lunch: En torskfilé 0.5 dl kokta grönsaker och en potatis.

Mellanmål 2: Antingen en rågrutsmörgås till eller en frukt beroende på hur hungrig jag är.

Middag: Stekt kyckling, sojasås, ris och 0.5 dl kokta grönsaker.

Kvällsmåls: Antingen minikeso med gurka eller en rågrutsmörgås.


Som ni märker är min största last smörgåsarna och jag skulle säkert kunna effektivisera viktnedgången om jag skippade dessa. Jag försöker tänka på det.

Hittills har jag gått ned 1.2 kg och jag är inne på dag 5 av bra kost. Målet är att snitta -1,2 kg i veckan under en tio veckors period. Men jag tänker inte se längre än en dag i taget. Ett mål i taget.

Den här gången ska jag i mål.

Så är det bara.



- Posted from my awesome iPhone

1 kommentar:

  1. Skulle det funka att äta ett ägg ibland i stället för rågrut? Jag anser att ägg är bästa melliset, mättar bra och ger protein. Eller kvarg, det är också gott och mättande. :-) Lycka till, med din vinnarskalle kommer du lyckas!

    SvaraRadera