4 december 2013

Första veckan avklarad

Sju dagar.

Sju dagar har jag hållit mitt matschema och min diet. På sju dagar jag har jag tappat 1.5 kg också. Jag vet att de mesta är vätska som försvinner, speciellt när man har en del att ta av som jag. Men det ger en boost att fortsätta för mig.

Jag har min målbild klar, om tio veckor så vill jag ha gått ned tolv kg. Då vill jag ha nått ett normalviktigt BMI.

Såhär ser min tabell ut idag:



Enligt matschemat så ska jag inte äta mer än 1257 kcal/dag i tio veckor för att tappa tolv kilo. Som ni ser så är det schemat baserat utan träning.

Träningsdelen i Shape Up's app lämnar mycket att önska så därför litar jag inte fullt ut på att en timmes styrketräning med kort vila generar så pass mycket kcal. Så därför använder jag det inte heller som en belöning för att kunna äta mer heller.

Jag går efter hungerskänslan och så länge jag håller mitt matschema med måltider och mellanmål så blir jag inte så hungrig, därför går det ganska bra. Det enda jag har försökt strypa ur kosten är onödigt socker som vitt bröd eller sötsaker. Istället fokuserar jag på mycket protein men också fett och kolhydrater så hjärnan skall fungera.

Det är en lång väg till tio veckor och jag kommer stöta på massvis med motgångar påvägen dit. Så därför väljer jag att fokusera en dag i taget, en måltid i taget. Så sakta men säkert så tänker jag ta mig i mål.

Så nu är det dags att sova, imorgon är det en ny dag.

- Posted from my awesome iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar