2 november 2013

Resan till USA - Del 2

Igår blev ett rekordlångt dygn för mig, redan 04.00 var jag uppe och började att göra mig i ordning för att bege mig från Arlanda hotell till flygplatsen.

Jag tror att min förväntans fullhet slog ut min trötthet för jag gick som på moln hela morgonen. Allt flöt på väldigt smidigt på flygplatsen och vid 07.00 så satt vi i flygplanet, redo för avfärd. Efter bara några timmar på flyget så serverade de lunchen. Kändes väldigt udda att äta de klockan 10.00 på morgonen, speciellt då tidsskillnaden inte slagit in ännu.
Men åt gjorde vi och filmer matade jag igenom så efter nio timmar så landade vi äntligen i New York.







Väl där så fick vi träffa ett tjugotal av de andra löparna från Springtime och vi alla satte oss i en chartrad buss som tog oss ut till Manhattan. Man kan tro att en timme på en buss efter nio timmars flygning ska vara drygt men icke! Så otroligt coolt att få börja ute i New Jersey där husen var små men många och sen bara se hur staden växer upp i skyn framför dig. Mäktigt!










Efter en lång resdag så var det guldvärt att få checka in på hotellet. En snabbdusch för att få bort resan och sen ut för en middag på stan. Vi hittade åt en riktig sushirestaurang, hade jag bara haft plats så hade jag nog fortfarande suttit där och ätit.

Efter maten så gick mamma och Tomas tillbaka till hotellet för att sova ett par timmar, då passade jag på att ge mig ut på en egen upptäcksfärd här i stan.

Kan säga är du bara öppen och social med ett leende så är det världens underbaraste stad! Efter att ha vandrat runt i en timme här på uptown utan att hitta något annat än Starbucks, tvätterier och nagelsalonger så frågade jag en tjej i tjugo årsåldern vart de hade gömt alla klädbutiker. Inte bara berättade hon att de låg på downtown utan hon hjälpte mig fixa ett metrocard, åkte med mig till Macy's och tog en fika med mig innan hon begav sig vidare.

Coolt värre!

Märkeskläderna här så billiga att jag kommer nog stå och kasta gamla kläder innan jag åker hem. En Hugo boss-skjorta för 250-300:- eller Armani-jeans för 500:-.





Efter mitt äventyr på stan så var det dags att ta sig tillbaka till hotellet igen (behövde bara vägvisning tre gånger innan jag hittade hem). Där bytte jag och mamma om till finkläderna och åkte till Broadway för att se musikalen Chicago. Trots att min hjärna där varit vaken i nästan ett dygn så var de en fantastisk upplevelse. Så synkade, sån scennärvaro och seriösa nummer blandat med komik, nä det var helt klart värt pengarna.

Verkligen glad att jag fick se den!







Mitt första dygn här i New York har veklingen varit toppen och nu ligger jag här klockan 06.00 lokaltid redo för dag två. Om en timme så ska jag vara med på en morgonjogg i Central Park och senare så ska jag åka på en banbesiktning så jag har koll på alla delar inför morgondagens lopp.

På återseende!

- Posted from my awesome iPhone

Location:W 75th St,New York,Amerikas förenta stater

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar